שיכשוכית קוליפורמים בקצה רחוב חלוצי התעשייה

מהסוף להתחלה:
סכר קטן נערם אתמול במוצא צינור הנקז שבקצה רחוב חלוצי התעשייה (להלן "הנקז") על מנת לעצור ולאצור את הנוזל המצחין הזורם מעדנות בדרך כלל אל הים התיכון במפרץ חיפה. שיכשוכית הקוליפורמים הזו לא תחזיק זמן רב; קרוב לודאי שתעלה על גדותיה ומי המדמנה יגיעו לים. אולי תגיע ביובית לשאוב אותה? ואולי לא.                                                    יום אחרי: הסכר נפרץ

שיכשוכית קוליפורמית

בריכת הקוליפורמים, אגם קטן של מי-מצחנה נוצר במוצא צינור הנקז שבקצה רחוב חלוצי התעשייה אל הים במפרץ בחיפה. הרשויות (?) דיחפרו לשם סוללת עפר על מנת לעצור את זרימת השופכין ישירות לים ונראה שזה יחזיק מעמד עוד כמה שעות, ואז כשיפרץ סכר המדמנה, הגועל נפש יזרום לים.  אולי תגיע ביובית לשאוב את זה? אשרי המאמין.

הסכר הוא כנראה תוצאה של השפעה של בדיקות מעבדה:
בסוף חודש יוני, ד"ר יובל ארבל מצלול דגם את הנוזל ושלח את הדגימה למעבדה. הממצאים לדבריו: 1.8 מליון קוליפרמים צואתיים, ב100 מ"ל בנקז בחלוצי התעשיה. נמצאו חידקים פתוגנים נוספים בריכוז גבוה המעידים על מקור ביובי. אותם חיידקים בריכוזים נמוכים יותר (25 אלף קולפרמים צואתיים למאה מ"ל) נמצאו בנקז הנשפך לים בחוף הסטודנטים (מדרום לסוכה 6 של חוף דדו); אלו ריכוזים החורגים באלפי אחוזים מתקנות מי רחצה ומי השקיה ….

 מידע על כך נשלח למשרד הבריאות המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה עוד ביום שני 3.7.2017 אך עד כתיבת הפוסט הזה 7.7.2017, טרם התקבלה תגובה אף לא מאחד מהם.

תגובת תאגיד מי כרמל נמסרה לי באמצעות עיריית חיפה 17.7.207: לא מדובר על ביוב. הזרימה היא מניקוז.
לפני כשלושה שבועות 14.6.2016:
שלולית שחורה

שפך כהה בקצה רחוב חלוצי התעשייה לכיוון הים התיכון. הגנ"ס עדיין לא יודעים מאיפה זה. גם לא מה זה. שאלתי בכיר בהגנ"ס שהגיע למקום שאלות אחדות ולא היו לו תשובות פרט לכך שהמקור לא ידוע והחומר עוד לא מזוהה. הזרימה ממשיכה, באיטיות. השוליים ירקרקים,  מסריח נורא. 14.6.2017, חיפה.

בחודש שעבר 8.6.2017:
שלולית זורמת לים מקצה רחוב התעשייה בחיפהשפך קבוע בקצה רחוב חלוצי התעשייה לכיוון הים. הגנ"ס לא יודעים מאיפה זה. גם לא מה זה.  8.6.2017, חיפה. הזרימה ממשיכה.

ב-8.6.2017 התקיים סיור של סגן השר להגנת הסביבה, מנהל המחוז ואחרים עם פעילי סביבה ועתונאים. עמדו על מוצא הצינור ושמעו הסברים על הזרמת החול לחוף:

הביוב זורם לים

סיור המשרד להגנת הסביבה עם פעילי הסביבה 8/6/2017 בקצה רחוב חלוצי התעשיה והסברים על מילוי החול ופיזורו בחוף. עומדים עם סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז (בתמונה עם חולצה ללבנה), מנהל המחוז מימין, מעל נקז גשמים/ביוב פעיל,  שאת הרכב החומרים הזורמים שם לא ידעו באותה העת. גם לא ביקשו לדעת.

שבועיים מוקדם יותר:

ביוב אל היםהבטונאדה שמעל לצינור הביוב מגיעה למי הים. לא רואים את זרימת הנוזל אל הים אבל הזרימה שם. 21.5.2017

מוקדם יותר השנה 15.2.2017:

ניקוז מי גשמים או ביוב

מתחת לבטון צינור ביוב גדול שנועד להזרמת מי גשמים אל הים, או ביוב, או גם וגם. 15.2.2017

דייגים מעל לצינור להזרמת מי גשמים, או ביוב, או גם וגם חיפה 16.12.2016

נוזל מדמנהנקז רחוב חלוצי התעשייה מוציא נוזלים אל הים. 29.11.2016. תוכן הנוזל יבדק וימצא כלא מוצלח בלשון המעטה. כך יסתבר רק בעתיד.

16/6/2016 קצה הצינור טבול במים. הכתם השחור מימין באמצע כנראה נובע הצינור:

לא רואים את החומר הנשפך מהצינור - או אולי בעצם זה הכתם השחור מימין

מוצא הנקז בקצה רחוב חלוצי התעשייה טבול במי הים 16.6.2016. בחלק הימני כתם שחור, שיתכן והוא הנוזל שנפלט מהנקז.

והיו שם גם דייגים לרוב, לאורך כל השנה.

הנקז מנקז

הנקז של קצה רחוב חלוצי התעשייה בחיפה. הנקז מוציא נוזלים שלא אמורים להיות ביוב. הריח לא טוב 4.4.2016

 

פורסם בקטגוריה זיהום, חול, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *