הפגנת הנכים בחיפה

הפגנת הנכים התקיימה היום סמוך למרכז חורב בחיפה. מאז קיץ 2011 לא נחסם צומת חורב לזמן כל כך ממושך. באופן תמוה הגיע למקום סגן השר להגנת הסביבה י. מזוז וחברת הכנסת נ. בוקר שאליהם הצטרף יו"ר הקואליציה ד. ביטן לאחר שעימותי הבוקר בהם השתתף בועדה לביקורת ענייני המדינה הסתיימו. אין כמו לקושש סימפטיה מהעם. במקום להזיז את יכולותיהם בירושלים ולהזרים את הדרוש העדיפו השלושה להצטרף למחאה נגד הממשלה שבה הם תומכים וחברים. מצידי, זה כמו להצביע אי אמון בממשלה. היו בהפגנה בחיפה ערוצי תקשורת רבים ואפשר היה לקבל מהם עוד תשומת לב משוחררת ממבטי הבוס.
חבר כנסתח"כ דוד ביטן בהפגנת הנכים בחיפה

סגן השר להגנת הסביבה ח"כ ירון מזוז, בהפגנת הנכים בחיפה

היוצרות התהפכו? כנראה שכן. זה לא חדש שהקואליציה מגיעה להפגנות. יש בזה מימד מרגיע.

אנשי מרצ בודדים שנכחו במקום התבקשו על ידי פעילי ליכוד להוריד את דגליהם. "מבקש ממך יפה תוריד את הדגל" אמר אחד מהם. משסירבו, המשטרה הוציאה את פעיל מרץ אייל שירן מאזור ההפגנה, בכוח, ואחר כך גם חבריו התבקשו לעזוב את המקום. "עריצות הרוב" קוראים לזה בדמוקרטיה,
הפגנת הנכיםמימין, פעיל מרצ אייל שירן בהפגנת הנכים בחיפה

איל שירן מ'מרצ' מסולק מהפגנת הנכים שהתקיימה בחיפה 19.4.2017

על סילוקו מההפגנה כתב שירן בפייסבוקו:
א. תנועת מרצ בחיפה הוזמנה באופן רשמי להפגנה
ב. הצעת החוק עליה כולנו נלחמים היא של ח"כ אילן גילאון, ממרצ
ג. ח"כים מהליכוד, שהצביעו כנגד הצעת החוק הזאת ומנסים לטרפד אותה – הגיעו למקום. איפה ה"א-פוליטיות" (מושג הזוי. אין דבר כזה) כאן?
ד. הפגנה היא מקבץ של אנשים שיש להם אינטרס משותף והם מביעים אותו ביחד. במקרה הזה – השוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום. כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר. כל עוד לא נאמרה כל אמירה שסותרת את סיסמת המאבק-אי אפשר למנוע ממפגין להתלבש/לדבר/להביע את עצמו באותה הפגנה.
להפך, אנשי הליכוד הגיעו עם טקסט שסתר את סיסמת המאבק.
על אחת כמה וכמה שתנועת מרצ לקחה חלק פעיל בכל ההפגנות שהיו עד עכשיו ברחבי הארץ.

לא רק נציגי מרצ סולקו מהפגנה שאליה הוזמנו. יום אחד לאחר הפגנת הנכים בחיפה סולקה ח"כ איילת נחמיאס ורבין מחגיגיות אליפות ליגת הנשים בכדורסל. יתכן שיש לפנינו תופעה חדשה בהתאם לרוח הנושבת מירושלים בעת האחרונה.

בילבול מושגים

חברי הכנסת בוקר, ביטן שהוא גם יו"ר הקואליציה, ומזוז שהוא גם סגן השר להגנת הסביבה בהפגנת הנכים בחיפה. אולי איש מהם לא שם לב לכך ששלטון מפא"י כבר גז לפני שנים רבות. מכוח ההרגל הולכים להפגנה צודקת: להעלות את קצבת הנכים לשכר מינימום, מדברים גבוהה על הישגים צפויים ומה יעשו לטובת שיפור המצב. התנהגותם היא "כמו אופוזיציה"; רוצים שינוי. מה לעשות אבל השינוי תלוי בהם ובחבריהם. ממתי חברי קואליציה נוסעים להפגנות על מצב שיש להם אחריות לגביו? התהפך העולם.

כך, נותרו המפגינים שתביעותיהם צודקות מאין כמותן, עם חברי הקואליציה וההבטחות הנלוות כהילה סביב ראשם, מבושמים מנוכחות השלטון בהפגנה נגד הממשלה. איזה כיף היה.
הפגנת הנכים

הקמת קואליציית ארגוני הנכים בהפגנת הנכים בחיפה

סגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז נואם בהפגנת הנכים. בכלל, מדוע הגיע לשם? אם היה רוצה לעשות משהו למענם ודאי היו כבר מכוונים אותו לתהליך נכון. אם יהיו תוצאות למופעו בהפגנה ודאי נדע עליהם.

רק את שני האנארכיסטים שהיו במקום עם דגל שחור ו"חצי מסכה" אף אחד לא הבין ולא ממש ראה. חוץ מהמשטרה. קצת.

מפגינים אחרים בהפגנת הנכים

מזיזים קצת מפגינים, אבל לא מגרשים אותם. אחדות. יוניטי.

הפגנת הנכים בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-33 בחיפה   5.10.2017