מוצאי יוה"כ 2023

ללא הפרדה מגדרית – מוצאי יום הכיפורים 2023 – מרכז חורב, חיפה

הנסיון להשתלט על המרחב הציבורי בחיפה, ולצרכי דת, בניגוד להחלטת בית המשפט זכה לתגובה חילונית: נוכחות מעורבת מגדרית, מוגברת, באתר העלילה: מרכז חורב בחיפה.

נסיון להפרדה מגדרית. חיפה 2023

יום הכיפורים 2023 מרכז חורב, חיפה

הטקסט מעובד מתוך הודעת 'מחאת העם חיפה' שיצאה לתקשורת במוצאי יום הכיפורים:

אתמול 24.9.2023 בצהריים הוקם אוהל תפילה של חב"ד בהפרדה מגדרית במרכז צומת חורב, צומת הדמוקרטיה. מעולם לא הוקם אוהל כזה לפני כן. התקיימה שם תפילה בהפרדה, מיותר לציין שאין לקיים הפרדה במרחב הציבורי מה גם שפסיקת בית המשפט מהשבוע האחרון הורתה כך.

הבוקר 25.9.2023 הגיעו כמה מוחים להוריד את מחיצת ההפרדה, לתלות שלט לפיו אין הפרדה מגדרית במרחב הציבורי בחיפה, ודגל גאווה כי חשוב לנו שכולם וכולן ירגישו רצויים בכל מקום במרחב הציבורי בעיר. בערב ניסו שוב לקיים באוהל תפילה בהפרדה ומוחים רבים לא איפשרו זאת, במקום זאת קיימנו תפילה אלטרנטיבית בהובלת סיוון שוורץ ממובילות החזית הוורודה בחיפה, כמובן ללא הפרדות ומחיצות.

לסיכום: אין לנו דבר נגד היהדות ולא נגד אנשים דתיים. אנו מכבדים אותם ומתחשבים ברגשותיהם, רק מבקשים להזכיר: גם לנו יש רגשות וערכים, לא ניתן לקיים הפרדה והדרת נשים במרחב הציבורי, לא ניתן יד לאמירות להטבופוביות אותן אנו שומעים לאחרונה מעוד ועוד מנהיגים בציבור הדתי, לא ניתן יד להפיכה המשטרית שבחסותה מועברים סכומי עתק לחינוך חרדי ללא ליבה על חשבון החינוך הממלכתי של ילדינו, ולא נקבל בהבנה את חוק ההשתמטות שמבדיל דם מדם.

חירות ושוויון הם ערכי היסוד שלנו, לא נתפשר עליהם ואנו מצפים מכולם לכבד אותנו ואת רגשותינו וערכינו, כפי שעשינו אנו 75 שנים מאז קום המדינה

קהל מעורב מגדרית,יום הכיפורים 2023, מרכז חורב, חיפה

יום הכיפורים 2023 מרכז חורב, חיפה

תפילה אלטרנטיבית בהובלת סיוון שוורץ, לקראת מוצאי יום הכיפורים 2023, צומת חורב, חיפה

יום הכיפורים 2023, מחווה למאוריצי גוטליב. חיפה. בצמוד לאהל התפילה בהפרדה חנה ה"טנק" של חב"ד. ילדים עם אופניים עברו בצומת במשך שעות הצום, ואז, אחרי השעה חמש יצאו ילדים עם קורקינטים מתוך "הטנק"  ורכבו להנאתם בצומת.

 

כתבה ב'הארץ' על הנסיון להפרדה מגדרית והדרת נשים במרחב הציבורי, בחיפה, ביום הכיפורים.


השבוע ה-38 למאבק בהפיכה המשפטית ועוזריה

החזית הוורודה: המלך עירום!

השבוע ה-38 למחאה נגד ההפיכה המשטרית ונגד נתניהו. חיפה 23.9.2023

השבוע ה-37 – סוג של הפוגה במחאה בחיפה. המרכז עבר לניו יורק

השבוע ה-36

השבוע ה-35 

השבוע ה-34

השבוע ה-33 ממרכז הכרמל למרכז חורב

השבוע ה-32