מתחם מוזנח על החוף

מתחם נקז חלוצי התעשייה ושיגיונותיו: קלקר, מיקרופלסטיק, חתירה תחת חומה, עניין עם מתקן של בזק וגם היטלטלות אגרסיבית של צינור הMBTE עם הגלים הלוך וחזור, ועוד לא הגענו לצינורות האחרים.

קל קר

פתיתי קלקר ומיקרופלסטיק בחוף חיפאי מוזנח. 8.12.2018 מתחם נקז חלוצי התעשייה

בהתקרבות למרבצים הלבנים ניתן לזהות את המיקרופלסטיק (מסומנים בחיצים כתומים):

מיקרופלסטיק על חוף חיפה

ע"פ ההגדרה בוויקיפדיה ובמקומות נוספים גודל המיקרופלסטיק הוא עד 5 מ"מ. לעיתים המיקרופלסטיק קטן מאד, תוצאה של שחיקת מוצרי פלסטיק, ועין אנושית לא תוכל לראותו. המיקרופלסטיק מתפורר והולך וקטן אך אינו נעלם, הרכבו הכימי נותר כשהיה: מסוכן לאכול אותו, לכל סוגי החי.

Primary microplastics are any plastic fragments or particles that are already 5.0 mm in size or less before entering the environment.

השווtה ישן חדש

כדוריות פלסטיק שנסחפו לחוף חיפה מימין. ומשמאל כדוריות פלסטיק חדשות, מהמפעל. דצמבר 2018

מתחם הנקז

מתקן של בזק על חוף הים המוזנח של חיפה. לפני ימים אחדים עמד המתקן על הבזנ"ט ועכשיו הוא שוכב על החול, כתוצאה מהלמות גלי הים.

בלייה, ארוזייה בחוף חיפה. הים מכה במתחם נקז חלוצי התעשייה שהולך ומתפורר. לא רק צנרת וחומה גם כורכר, חומר מילוי וחול כלשהו – כולם בדרך למים.

מתחם נקז חלוצי התעשייה; הים חותר תחת חומת גל מרין, מזיז ושובר צנרת בטון ופלסטיק ועושה שמות בפיסת חוף שעיריית חיפה מזניחה במשך זמן רב. השפעת המשרד להגנ"ס לא ניכרת.

בסרטון, צינור ה-MTBE שנקבר בעומק שני מטרים בחול הים, בקיץ 2016 מתגלה כצינור גמיש, והוא מיטלטל, נע ונד עם הגלים, נחבט על האבנים ומגלה יכולת אלסטיות  מ ד ה י מ ה !

חומה מתעקמת

חומת גל מרין התעקמה (ראו בקצה המרוחק), יסודותיה נחשפו והגלים ממשיכים לחתור תחתיה. 7.12.2018

 

 

פורסם בקטגוריה MTBE, אקולוגי, זיהום, מפרץ חיפה, נקז, סביבתי, צינור, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *