WIB-on-30-years

שלושים שנה לנשים בשחור +
מפגש, סדנאות וליבון סוגיות וברקע תערוכת צילומים במרכז 'אשה לאשה' בחיפה

Women in Black is a women's anti-war movement with an estimated 10,000 activists around the world. The first group was formed by Israeli women in Jerusalem in 1988, following the outbreak of the First Intifada.

מרכז אשה לאשה

שלושים שנה לנשים בשחור; מושב הפתיחה

אולם 'אשה לאשה' באירוע לרגל שלושים שנה לנשים בשחור.

שלושים שנה לנשים בשחור; כנס ותערוכה בחיפה  21.4.2018; מרכז 'אשה לאשה', חיפה

עוד על התערוכה מתוך הטקסט המלווה אותה, שכתבה חנה ספרן
   נשים בשחור עומדות בצמתים מאז תחילת שנת 1988. המשמרת התחילה בירושלים חודשים  ספורים אחרי תחילת האינתיפאדה הראשונה (דצמבר 1987). נשים רבות התארגנו באותה תקופה ויצרו פעילות של התנגדות לכיבוש של השטחים במלחמה שהתרחשה ביוני 1967. נשים בשחור לבושות בבגדים שחורים ומחזיקות ביד שלט בצורת תמרור עצור ועליו כתוב די לכיבוש.

הרעיון של משמרות של נשים התפשט בכל הארץ במהרה, ועד קיץ 1990 (משבר המפרץ שהוביל למלחמת המפרץ הראשונה) היו כ-30 משמרות ברחבי הארץ. המלחמה הזאת, שהתרחשה בינואר 1991, פגעה בתקוה שלנו להשפיע על מדינת ישראל לחדול ממדיניות הכיבוש שלה. למרות הירידה במספר המשמרות המשכנו במלוא המרץ. גם הסיכוי להסדר מדיני בהסכם אוסלו בשנת 1993 השפיע על רבות מאיתנו וחלקנו הפסקנו להשתתף במחאה. אך עם פרוץ האינתיפאדה השנייה חזרו נשים רבות לעמוד במשמרות והיינו נחושות בדעתנו להמשיך ולשאת את נס ההתנגדות. בתקופה זו הזמנו גברים להשתתף במשמרות.
תערוכה זו, הנערכת לציון 30 שנה למשמרות של נשים בשחור,, ,,,,  עוד על התערוכה – בעמוד אחר.


עוד מאירועי היום: על הגבעה בצומת עתלית בתמיכה בסרבני המצפון מתן הלמן ואיילת ברכפלד, הכלואים בכלא שש.
וגם, הפגנה מול בית שר האוצר משה כחלון בתביעה שלא יתן יד לכרסום שלטון החוק, להחלשת בג"צ; שלא יעלים עין בנושאי שחיתויות התקופה, ושיחזק את הנכים ותקציבם (ואת נושאי הרחבת התעשיות המזהמות שכחו הפעם).
ועוד: משואות יום העצמאות בקריית הממשלה, בירושלים 18.4.2018


סרטון על נשים בשחור: גיל. י., מי מפחד מאשה בשחור, 2011, 7 דקות
הכתבה עוסקת בפעילותן של "נשים בשחור" בחיפה ומתמקדת בתגובות שמופנות לעברן. על רקע קריאות גנאי וניסיונות הפחדה, שתי נשים בשחור מתייחסות למשמעות של המראה שהן מציבות בפני החברה הישראלית. הכתבה מאירה את הנפיצות של המפגש בין ימין לשמאל ובין גברים לנשים, ושואלת על הקשר שבין אלימות הרחוב לכיבוש.  https://youtu.be/83OOiunbhl0

מבחר צילומים מתקופות שונות:

 

 

 

 

 

 

 

פורסם בקטגוריה חיפה, נשים בשחור, תערוכה, תערוכת צילום, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *