פירוק חומה על קו המים

החומה המערבית של 'גל מרין' (חברה לענייני מכולות ימיות) שעל שפת הים בחיפה נפגעה בימים האחרונים מגלי הים שחתרו תחתיה, עירערו את יסודותיה והביאו להתעקמותה ולקריסה חלקית שלה, על קו החוף החיפאי. הבוקר 14.12.2018 הגיעו באגרים ובתוך זמן קצר הם השכיבו את כל הצד המערבי של החומה ואספו חתיכות בטון שנפלו מערבה.

החומה מימין

החומה מימין בימים טובים יותר (2017). החול שהוסף למקום באופן מלאכותי נסחף בחזרה לים. נכון לדצמבר 2018 מי הים התיכון מכסים את האיזור והגלים מכים באיזור החומה.

החומה נבנתה בשעתה עשרות מטרים מקו המים, כשני מטרים גבוה ממפלס פני הים, נהנתה מתקופה "יבשה". אבל המצב השתנה בשנים האחרונות, והים נוגס בחוף כשבא לו (ובתקופה זו זה קורה לעיתים מזומנות). הגלים הגיעו ליסודות החומה הנ"ל ובטרם יתרחש אסון היא פורקה.

מתחם נקז חלוצי התעשייה, מבט מדרום:

מתחם הנקז

חומת גל מרין, על שפת הים של חיפה עברה היום (14.12.2018) פירוק בצידה המערבי. החומה ב"מתחם נקז חלוצי התעשייה" שמשתרע באזור מוצא צינור הבטון (בתמונה) וכולל את מה שיש בסביבה: צינורות תשתית שונים, מתקן קטן של בזק, רחבת אספלט לחנייה וגם עמוד תאורה שפורק השבוע מחשש שיפול. הים פגע בכל אלה, והשחית. הסיבות לכך תלויות בדובר והן משתרעות בין סכר אסואן שבמצרים לבניית הנמל הסיני החדש בחיפה, בין התחממות גלובאלית וסערות חורף חולפות. בשורה התחתונה אפשר לראות פיסת חוף מוזנחת שלמרבה הצער הרשות המקומית (חיפה) לא מאד מתעניינת בה.

הזרמת חול לעת ערב

הזרמת חול לחוף הים של חיפה 2017. מדינת ישראל מזרימה והים לוקח בחזרה. הציבור משלם, אלא מה?

מכשיר של 'בזק' שהותקן בשבועות האחרונים בחוף (הגלים הפילו אותו). דצמבר 2018:

 

 

 

 

 

מכשיר של בזק שגלי הים הגיעו גם אליו

מתקן בזק על חוף חיפה

מתקן של בזק על החוף. הגלים הפילו אותו עד מהרה

אם הם יגדילו פליטת וזיהום הם יסגרו באותו היום

פורסם בקטגוריה MTBE, חול, חוף, חיפה, נקז, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *