פתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35

מתוך טקס הפתיחה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה

סרט הפתיחה של פסטיבל הסרטים ה-35 בחיפה היה סרט מיותר. סתם סרט מסחרי, לחובבי תעשיית מכוניות המירוץ ותחרויות אדרנליניות של בנים. בנים ששאיפתם מנוע 7 ליטר או יותר, עם צליל מתאים באורך 7000 סל״ד ורצוי יותר, ועם כמיהה להגיע ראשונים ורצוי במצב של חיות ותפקוד. הסרט הזה לא היה עובר את מבחן בכדל (ע״ע). לולא הפסטיבל ספק אם הייתן שומעות עליו – לדעתי הוא לא שווה את זה. הדמות הנשית העיקרית היתה אשתו המודאגת והתומכת של הגיבור, והמשניות היו מתורגמנית לשניות בודדות, שתי מזכירות לפריימים אחדים ושתי נזירות שלא היו בפוקוס לפרק זמן מיזערי ושלא אמרו דבר.

היתה גם דמות דביקה של ילד טוב, מחונך כזה, הבן של הגיבור, מעריץ מספר אחד של אביו, שנחשף במהלך העלילה לאירועים מסעירים עד איומים ונוראים ולמרות הנסיון להרחיקו מרגע התופת, הוא היה שם. נוכח לגמרי. שנים של טיפול, ודאי לכאורה, היו צפויות לנער הזה שעתה הוא ודאי הייטקיסט קרוב לפנסיה.
לא היתה בסרט אמירה קולנועית מיוחדת או בשורה רעננה. סתם סיפור על בסיס היסטורי של יריבות בתעשיית המכוניות, עם מפתח שוודי כזה גדול. הגיבור לא שרד. חבלעליו.

הצילומים מטקס הפתיחה.

באירוע הפתיחה של פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה. על הבמה זוכי האוסקר (קטגורית הסרט הקצר) בגין סרטם Skin. מחכים למפיק (?) (משמאל)

יהב מצנע

ראש העיר לשעבר עמרם מצנע עם ראש העיר לשעבר יונה יהב בפתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה

קז'ישטוף זנוסי, בימאי

שיש קולר עם קז'ישטוף זנוסי, יו"ר חבר השופטים בתחרות כרמל. פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה

Krzysztof Zanussi and Shish Koller

Krzysztof Zanussi

שיש קולר עם קז'ישטוף זנוסי Krzysztof Zanussi יו"ר חבר השופטים בתחרות כרמל. פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה

 המפיק שיש קולר עם הבימאי הפולני קז'ישטוף זנוסי Krzysztof Zanussi יו"ר חבר השופטים בתחרות כרמל. פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 של חיפה.

פורסם בקטגוריה HaifaFF, חיפה, כללי, סרטים, פסטיבל הסרטים, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *