מאהל המחאה סמוך לבית שר האוצר כחלון, קיץ 2017

מאהל המחאה בפינת שדרות הנדיב ורחוב הירקון בחיפה החל את דרכו בימים החמים ביותר של חודש יולי 2017. שמונה אוהלים, שני "גזיבואים", יריעות צל ומחצלות ופעילים נחושים שקיימו במקום משמרות 24/7. ביום פתיחת המאהל התקיימה בסמוך הפגנת הנכים שתובעים להעלות את קצבתם. הגיעו נציגי התקשורת הארצית והמקומית אבל סיקור המאהל הקטן לא הגיע לערוצים המרכזיים, ודאי לא לשעות צפיית שיא.

מאהל המחאה - היום הראשון

מאהל המחאה והפגנת הנכים סמוך לבית שר האוצר כחלון 11.7.2017

המאהל הוקם נגד אזלת ידו של שר האוצר בעניין החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להרחיב את בתי הזיקוק בחיפה. המועצה הארצית היא חלק ממשרד האוצר על פי דרישת השר, ערב החתימה על ההסכמים הקואליציונים. הנושא בסמכות משרדו. ההחלטה להרחיב את התעשייה המזהמת תשליך בריאותית לרעה על תושבי האיזור, שעל פי הדוחות המוכרים כבר סובלים מתחלואת יתר, במגוון מחלות הקשורות בזיהום סביבתי.

היום הראשון במאהל. ההקמה:

היום השני במאהל המחאה: השר כחלון שלח את עוזרו עו"ד דוד עציוני לשיחות עם נציגי דיירי המאהל. הוא לא הסכים לנוכחות מצלמות אבל כשהסתיימה השיחה השקטה פניתי אליו בשאלה אחת: אם לא היה פה מאהל היית פה? השיב עו"ד עציוני "כן, אם היו פונים אלי". בדקתי את הדברים ונמסר לי שדווקא היו פניות שכאלה. ככל הידוע לי עד כה, לא היו שיחות המשך או תוצאות למהלך הזה.

צעירה נחמיאס בדברים נוקבים סמוך לבית שר האוצר. כחלון לא ירד לשוחח עם המתנחלים ליד ביתו:

מיכאל וקנין והגיטרה עם שיר למעלות ביום שישי 21.7.2017 בערב ומראות שונים; רגעים מתקופת המאהל:

תמונה קבוצתית לסיום. שר האוצר לא בארץ, לפעילים יש עיסוקים נוספים בחייהם והחום מעיק. לכן ניתן לומר שכרגע מתקיימת הפוגה לאיסוף כוחות.

משתתפי המאהל - רשימה חלקיתמשתתפי המאהל (תמונה חלקית) סמוך לבית שר האוצר כחלון 22.7.2017 עם פירוק המאהל עוברת המחאה לפסים משפטיים, ראו את הקישורים לעתונות ולרשתות החברתיות:    ואת העתירה עצמה
הארגונים הירוקים עתרו נגד הרחבת בז"ן  YNET
מנקים את מפרץ חיפה FB
פונה (בטוב) מאהל המחאה מול בית כחלון  כלבו
פורק המאהל שהוקם בסמוך לבית שר האוצר – 107/5 FM
על העתירה בבלינקר.
ועוד:
ישראל היא מהמדינות המזוהמות בעולם המערבי (יובל בגנו, מעריב 25.7.2017)
עתירה במטרה לבטל את ההחלטה המאשרת את הרחבת בתי הזיקוק – (פורטל תשתיות תעשייה ואנרגיה 23.7.2017)

  • * * * *
  • עעניין אחר: אמנת מרפול אוסרת על זיהום הים מכלי שייט. לכן המשרד להגנת הסביבה יכול לקנוס אניות ששפכו שמן לים, ואכן המשרד עשה זאת על פי הדיווח ברוטר 24.7.2017.  במקביל ההגנ"ס לא יכול לקנוס אניות שזיהמו את האוויר שמעל לים בעשן, מפני שישראל אינה חתומה על סעיף 6 באותה אמנה, סעיף האוסר לזהם את הים בעשן שחור מכלי שייט, ראו התמונה. 
  • וגם רות בורכרד מעשנת בנמל חיפה

ובאותו הז'אנר – דוח מדאיג: ישראל היא מהמדינות המזוהמות בעולם המערבי יובל בגנו, מעריב 25.7.2017

 ו

פורסם בקטגוריה אוויר, זיהום, מפרץ חיפה, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *